Instagram satış stratejiniz nasıl olmalı? Instagram satış fikirleri
instagram pazarlaması, instagram satış, instagramda satış nasıl yapılır, instagramda ürün satmak, instagramdan satış
Instagram marka bilinirliğini artırmak, daha fazla müşteriye ulaşmak, satışlarını artırmak isteyen büyük ve küçük işletmelerin yanı sıra kişisel markasını oluşturmak isteyen kişiler için çok güçlü ve etkili bir araç.
Instagram pazarlaması ile ilgili bir şeyler araştırırken internette 2019 yılına ait bir Facebook anketindeki rakamlara denk geldim ve paylaşmak istedim.
Ankete göre;
Kullanıcıların % 83'ü Instagram'ın yepyeni ürün ve hizmetleri keşfetmelerine yardımcı olduğunu söylüyor.
% 81'i Instagram'da ürün veya hizmet araştırdıklarını söylüyor.
% 80 nihayetinde Instagram'ın yardımıyla bir ürün veya hizmet satın alıp almayacağına karar veriyor.
Bu istatistikler yalnızca Instagram'ın ürün satın almak için ne kadar önemli olduğunu değil, aynı zamanda ürünlerinizi satmak için onu nasıl kullanacağınızı bilmeniz açısından da önemli.
Yine aynı ankete göre kullanıcılar, Instagram butik ya da Instagram satış sayfası olarak adlandırılan hesaplarda bir ürünü gördükten sonra şu adımları atıyor;
% 79'u daha fazla bilgi aradı.
% 65'i markanın web sitesini veya uygulamasını ziyaret etti.
% 46'sı çevrimiçi veya çevrimdışı alışveriş yaptı.
% 37'si bir perakende mağazasını ziyaret etti.
% 31'i markaların hesabını online takip ediyor.
% 29 birisiyle bunun hakkında konuştu.
İster Instagram'da satış yapmaya yeni başlamış olun, ister stratejinizde ince ayar yapmak için ipuçları, püf noktaları ve araçlar arıyor olun, aşağıdaki beş adım yardımcı olacak.
Instagram'da satış yapmak için bilmeniz gereken bazı püf noktaları
1. Hashtag'lerle ürünleriniz için daha fazla görünürlük elde edin.
2. Instagram gönderilerinizde ve hikâyelerinizde ürün bilgilerini sağlayın.
3. Ürün bağlantılarını bulmayı kolaylaştırın.
4. Alışveriş yapılabilir gönderileri ve çıkartmaları deneyin.
5. Potansiyel müşterilerle Instagram'da etkileşim oluşturun.
Hashtag'lerle ürünleriniz için daha fazla görünürlük elde edin
Doğru kullanıldığında, hashtag'ler Instagram gönderilerinizi (ve ürünlerinizi) insanların onları aradığı Keşfet sayfalarına koyar. Ürün gönderileriniz ve hikayeleriniz için alakalı hashtag'ler seçtiğinizde bu hashtag'i takip eden, kullanan veya sadece sık sık arayan yepyeni Instagram hesaplarına görünme şansınız bulunuyor.
Gönderiniz veya hikayeniz kullandığınız hashtag ile ilgili paylaşımlarda en üst noktaya gelirse, kolayca müşteri olabilecek daha fazla Instagram kullanıcısı tarafından görülme olasılığı da olacak. Bu nedenle hashtag araştırması çok önemli. Ürününüz veya hizmetinizle ilgili mevcut tüm hashtagli anahtar kelimeleri gözden geçirmenizi tavsiye ediyorum. Ayrıca, ürününüze uygun kişiler ve ilgi alanlarıyla ilgili hashtag'leri aramak ve ne kadar popüler olduklarını da analiz etmeyi düşünün.
Instagram gönderilerinizde ve hikayelerinizde ürün bilgilerini sağlayın
Instagram'da bir ürün gören Instagram kullanıcılarının% 79'unun bu ürün hakkında daha fazla bilgi bulmaya gittiğini artık biliyoruz.
Ürününüzle ilgili bu kullanışlı bilgileri kolayca erişebileceğiniz bir yerde bırakırsanız satış yapma olasılığını artırabilirsiniz.
Instagram hikayeleri ve gönderi açıklama alanları başlamak için harika bir yerdir. Takipçilerinizi ürünleriniz hakkında eğitmek için bunları kullanın.
Instagram hikayeleri kullanın
Instagram hikayeleri, ürünlerinizi içeren, marka bilinirliği oluşturmak ve satışları artırmak için hızlı, sindirimi kolay içerikler için mükemmel bir yerdir. Instagram'da satış yapmak için Hikayelerin nasıl kullanılacağına dair bazı fikirler:
Ürün avantajları hakkında konuşurken kendinizi filme alın. Instagram'ın videonuzu 10 saniyelik bölümlere ayıracağını ve 1 dakikada kapatacağınızı unutmayın. Kısa, tatlı ve harekete geçirilebilir tutun.
Ürün incelemeleri, ürününüzle birlikte resimler ve önceki müşterilerinizin gönderdiği içerik gibi kullanıcı tarafından oluşturulan içeriği yeniden yayınlayın.
Biyografi bağlantınız için kaydırmalı bir bağlantı veya talimatlar ekleyin. Ürün sayfanıza bağlantı verebilirsiniz (Bunun için 10.000 Instagram takipçi olmalı) Henüz 10.000 Instagram takipçiniz yoksa profilinizi etiketleyin ve izleyicileri Instagram biyografinizdeki bağlantıya yönlendirin. Temel faydaların kare kare bir açıklamasını yayınlayın.
Instagram başlıklarını kullanın
Instagram'da satış yaparken harika bir imaja sahip olmak kadar iyi bir Instagram başlığına sahip olmak da önemlidir. Ayrıca, aşağıdakiler gibi önemli ürün bilgilerini vurgulamak için bol miktarda alanınız vardır:
Temel faydalar
Ürün kullanımları ve talimatları
Dahil olanlar
Fiyatlandırma bilgisi
Mükemmel başlık, ürününüzü neden satın almaları gerektiğini ustalıkla açıklayarak Instagram'da ürün satma çabalarınızı destekler. Daha da önemlisi - ürününüzü nasıl satın alabileceklerini açıklamalıdır.
Ayrıca, başlığınızın güzel görünmesini sağlamak için Instagram başlığınıza farklı Instagram yazı tiplerine kolayca satır sonları ekleyebilir ve hashtaglerinizi ilk yorumda gizleyebilirsiniz.
Ürünlerinizi harekete geçirici mesaj (CTA) ile Instagram'da satın
Kullanıcıların % 87'si Instagram'da ürün veya hizmet bilgilerini gördükten sonra harekete geçtiklerini söyledi. Bu harika, değil mi? Bu ivmeyi sürdürmek için kullanıcıların sonraki adımları atmasına yardımcı olun.
Başlığınızı okumayı bitirdiklerinde, bundan sonra ne yapacaklarını biliyorlar mı? Hızlı bir CTA ekleyerek işi basitleştirin.
Basit ve etkili CTA örnekleri şunlar olabilir:
"Biyografimizdeki, profilimizdeki bağlantıyı tıklayın"
"Daha fazla ayrıntı için Instagram hikayemizi izleyin"
"Yukarı kaydırın"
"Aşağıya bir yorum bırakın"
"Satın almak için profildeki linki tıklayın"
"Sipariş için DM'den ulaşabilirsiniz"
"Sipariş için WhatsApp'tan ulaşabilirsiniz"
"Satın almak için sitemizi ziyaret edin"
Daha fazla etkileşim elde etmek veya kullanıcılarınızı daha fazla bilgi bulabilecekleri veya ürünü satın alabilecekleri yere yönlendirmek için bir CTA kullanabilirsiniz. Genellikle bu sizin web siteniz ve ürün sayfanız olur.
Ürün bağlantılarını bulmayı kolaylaştırın
Instagram, altyazılarda bağlantılara izin vermiyor. Bundan dolayı satın alma işlemi ve daha fazla işlem için ya profilde link olacak ya da hikayelere link eklenmek durumunda. Bu, Instagram Instagram'da bir şeyleri nasıl satacağınızı bulmak anlamına geliyor. Birçok potansiyel müşteri bu noktada sıkıntı yaşıyor ve satın alma isteğinden vazgeçebiliyor. Buna mutlaka dikkat etmenizi öneriyorum.
Instagram biyografinize bir bağlantı ekleyin
Instagram profil biyografinize bir bağlantı eklemek, insanların satış sayfanıza tıklamalarını sağlamanın kolay bir yoludur! Biyografi aracındaki bağlantınız, Instagram gönderilerinizden web sitenize trafik çekmede tüm farkı yaratır.
Instagram Alışveriş özelliğini aktif hale getirin
Instagram'da alışveriş artık küresel ve Instagram gönderilerinde ürün etiketleri oluşturmak her zamankinden daha kolay, böylece müşterileriniz satın alma yolculuklarını uygulama içinde tamamlayabiliyorlar. Bu özellik son zamanlarda Türkiye'de de aktif olarak kullanılmaya başlandı. Bu konuda ayrıntılı bilgiyi Facebook ve Instagram'ın web sitesinden öğrenebilirsiniz.
Bu özelliği kendiniz elde etmek için;
Bir Instagram işletme hesabına ihtiyacınız var
Instagram uygulamasının en son sürümünü kullanıyor olmalısınız
Instagram'ın satıcı sözleşmesi ve ticaret politikalarına uygun fiziksel ürünler satmalısınız .
İşletme profiliniz bir Facebook kataloğuna bağlı olmalı.
Instagram'da Alışveriş'i kurmanın tüm adımlarını öğrenmenizi tavsiye ediyorum.
Potansiyel müşterilerle Instagram'da etkileşim oluşturun
Takipçilerinizi organik bir şekilde büyütmek, ürünlerinizi Instagram'da satmanıza yardımcı olacak. Daha fazla organik takipçiye ulaşmanız ürünlerinizi düzenli olarak görüntüleyen potansiyel müşterilerin sayısını artırmanız anlamına geliyor.
Etkileşimi artırmak için takipçilerinizin ya da takipçi adaylarınızın neyi görmekten hoşlandıklarını ve akışlarında en son gönderinizi gördüklerinde kaydırmalarını yavaşlatacak gönderiler ve hikayeler paylaşmalısınız.
En çok etkileşim alan içeirklerini görmek için geçmiş gönderilerinizi inceleyin
Bu bilgileri kullanarak, takipçilerinizin en çok ne tür içeriklerden hoşlandıklarını belirleyebilirsiniz. Bu, takipçilerinizin etkileşime gireceği içerik üretme konusunda bir strateji oluşturmanıza ve ürünlerinizi Instagram'da satmanıza yardımcı olur.
Etkileşim için çekici görseller kullanın
Instagram'da iyi performans gösteren birkaç tür var.
Bunlar;
Kullanıcı tarafından oluşturulan içerik
Sahne arkası fotoğrafları
Kendin yap ve nasıl yapılır içeriği
Profesyonel çekim teknikleriyle oluşturulmuş resimler
Instagram etkileyicilerinden içerik
Motivasyon resimleri ve alıntılar
Yarışma ve hediye promosyonları
Mevsimsel veya trend görüntüler
Yüksek etkileşim elde etmek için gönderi anlamında aslında çok fazla seçenek var. Düşük kaliteli görüntülerin yüksek kaliteli çekimler kadar etkileşim sağlamayacağını unutmamak önemli. Hedef kitlenize neyin hitap ettiğini ve daha yüksek etkileşim almak için farklı görüntü stillerini deneyebilirsiniz.
instagram pazarlaması, instagram satış, instagramda satış nasıl yapılır, instagramda ürün satmak, instagramdan satış
Instagram marka bilinirliğini artırmak, daha fazla müşteriye ulaşmak, satışlarını artırmak isteyen büyük ve küçük işletmelerin yanı sıra kişisel markasını oluşturmak isteyen kişiler için çok güçlü ve etkili bir araç.
Instagram pazarlaması ile ilgili bir şeyler araştırırken internette 2019 yılına ait bir Facebook anketindeki rakamlara denk geldim ve paylaşmak istedim.
Ankete göre;
Kullanıcıların % 83'ü Instagram'ın yepyeni ürün ve hizmetleri keşfetmelerine yardımcı olduğunu söylüyor.
% 81'i Instagram'da ürün veya hizmet araştırdıklarını söylüyor.
% 80 nihayetinde Instagram'ın yardımıyla bir ürün veya hizmet satın alıp almayacağına karar veriyor.
Bu istatistikler yalnızca Instagram'ın ürün satın almak için ne kadar önemli olduğunu değil, aynı zamanda ürünlerinizi satmak için onu nasıl kullanacağınızı bilmeniz açısından da önemli.
Yine aynı ankete göre kullanıcılar, Instagram butik ya da Instagram satış sayfası olarak adlandırılan hesaplarda bir ürünü gördükten sonra şu adımları atıyor;
% 79'u daha fazla bilgi aradı.
% 65'i markanın web sitesini veya uygulamasını ziyaret etti.
% 46'sı çevrimiçi veya çevrimdışı alışveriş yaptı.
% 37'si bir perakende mağazasını ziyaret etti.
% 31'i markaların hesabını online takip ediyor.
% 29 birisiyle bunun hakkında konuştu.
İster Instagram'da satış yapmaya yeni başlamış olun, ister stratejinizde ince ayar yapmak için ipuçları, püf noktaları ve araçlar arıyor olun, aşağıdaki beş adım yardımcı olacak.
Instagram'da satış yapmak için bilmeniz gereken bazı püf noktaları
1. Hashtag'lerle ürünleriniz için daha fazla görünürlük elde edin.
2. Instagram gönderilerinizde ve hikâyelerinizde ürün bilgilerini sağlayın.
3. Ürün bağlantılarını bulmayı kolaylaştırın.
4. Alışveriş yapılabilir gönderileri ve çıkartmaları deneyin.
5. Potansiyel müşterilerle Instagram'da etkileşim oluşturun.
Hashtag'lerle ürünleriniz için daha fazla görünürlük elde edin
Doğru kullanıldığında, hashtag'ler Instagram gönderilerinizi (ve ürünlerinizi) insanların onları aradığı Keşfet sayfalarına koyar. Ürün gönderileriniz ve hikayeleriniz için alakalı hashtag'ler seçtiğinizde bu hashtag'i takip eden, kullanan veya sadece sık sık arayan yepyeni Instagram hesaplarına görünme şansınız bulunuyor.
Gönderiniz veya hikayeniz kullandığınız hashtag ile ilgili paylaşımlarda en üst noktaya gelirse, kolayca müşteri olabilecek daha fazla Instagram kullanıcısı tarafından görülme olasılığı da olacak. Bu nedenle hashtag araştırması çok önemli. Ürününüz veya hizmetinizle ilgili mevcut tüm hashtagli anahtar kelimeleri gözden geçirmenizi tavsiye ediyorum. Ayrıca, ürününüze uygun kişiler ve ilgi alanlarıyla ilgili hashtag'leri aramak ve ne kadar popüler olduklarını da analiz etmeyi düşünün.
Instagram gönderilerinizde ve hikayelerinizde ürün bilgilerini sağlayın
Instagram'da bir ürün gören Instagram kullanıcılarının% 79'unun bu ürün hakkında daha fazla bilgi bulmaya gittiğini artık biliyoruz.
Ürününüzle ilgili bu kullanışlı bilgileri kolayca erişebileceğiniz bir yerde bırakırsanız satış yapma olasılığını artırabilirsiniz.
Instagram hikayeleri ve gönderi açıklama alanları başlamak için harika bir yerdir. Takipçilerinizi ürünleriniz hakkında eğitmek için bunları kullanın.
Instagram hikayeleri kullanın
Instagram hikayeleri, ürünlerinizi içeren, marka bilinirliği oluşturmak ve satışları artırmak için hızlı, sindirimi kolay içerikler için mükemmel bir yerdir. Instagram'da satış yapmak için Hikayelerin nasıl kullanılacağına dair bazı fikirler:
Ürün avantajları hakkında konuşurken kendinizi filme alın. Instagram'ın videonuzu 10 saniyelik bölümlere ayıracağını ve 1 dakikada kapatacağınızı unutmayın. Kısa, tatlı ve harekete geçirilebilir tutun.
Ürün incelemeleri, ürününüzle birlikte resimler ve önceki müşterilerinizin gönderdiği içerik gibi kullanıcı tarafından oluşturulan içeriği yeniden yayınlayın.
Biyografi bağlantınız için kaydırmalı bir bağlantı veya talimatlar ekleyin. Ürün sayfanıza bağlantı verebilirsiniz (Bunun için 10.000 Instagram takipçi olmalı) Henüz 10.000 Instagram takipçiniz yoksa profilinizi etiketleyin ve izleyicileri Instagram biyografinizdeki bağlantıya yönlendirin. Temel faydaların kare kare bir açıklamasını yayınlayın.
Instagram başlıklarını kullanın
Instagram'da satış yaparken harika bir imaja sahip olmak kadar iyi bir Instagram başlığına sahip olmak da önemlidir. Ayrıca, aşağıdakiler gibi önemli ürün bilgilerini vurgulamak için bol miktarda alanınız vardır:
Temel faydalar
Ürün kullanımları ve talimatları
Dahil olanlar
Fiyatlandırma bilgisi
Mükemmel başlık, ürününüzü neden satın almaları gerektiğini ustalıkla açıklayarak Instagram'da ürün satma çabalarınızı destekler. Daha da önemlisi - ürününüzü nasıl satın alabileceklerini açıklamalıdır.
Ayrıca, başlığınızın güzel görünmesini sağlamak için Instagram başlığınıza farklı Instagram yazı tiplerine kolayca satır sonları ekleyebilir ve hashtaglerinizi ilk yorumda gizleyebilirsiniz.
Ürünlerinizi harekete geçirici mesaj (CTA) ile Instagram'da satın
Kullanıcıların % 87'si Instagram'da ürün veya hizmet bilgilerini gördükten sonra harekete geçtiklerini söyledi. Bu harika, değil mi? Bu ivmeyi sürdürmek için kullanıcıların sonraki adımları atmasına yardımcı olun.
Başlığınızı okumayı bitirdiklerinde, bundan sonra ne yapacaklarını biliyorlar mı? Hızlı bir CTA ekleyerek işi basitleştirin.
Basit ve etkili CTA örnekleri şunlar olabilir:
"Biyografimizdeki, profilimizdeki bağlantıyı tıklayın"
"Daha fazla ayrıntı için Instagram hikayemizi izleyin"
"Yukarı kaydırın"
"Aşağıya bir yorum bırakın"
"Satın almak için profildeki linki tıklayın"
"Sipariş için DM'den ulaşabilirsiniz"
"Sipariş için WhatsApp'tan ulaşabilirsiniz"
"Satın almak için sitemizi ziyaret edin"
Daha fazla etkileşim elde etmek veya kullanıcılarınızı daha fazla bilgi bulabilecekleri veya ürünü satın alabilecekleri yere yönlendirmek için bir CTA kullanabilirsiniz. Genellikle bu sizin web siteniz ve ürün sayfanız olur.
Ürün bağlantılarını bulmayı kolaylaştırın
Instagram, altyazılarda bağlantılara izin vermiyor. Bundan dolayı satın alma işlemi ve daha fazla işlem için ya profilde link olacak ya da hikayelere link eklenmek durumunda. Bu, Instagram Instagram'da bir şeyleri nasıl satacağınızı bulmak anlamına geliyor. Birçok potansiyel müşteri bu noktada sıkıntı yaşıyor ve satın alma isteğinden vazgeçebiliyor. Buna mutlaka dikkat etmenizi öneriyorum.
Instagram biyografinize bir bağlantı ekleyin
Instagram profil biyografinize bir bağlantı eklemek, insanların satış sayfanıza tıklamalarını sağlamanın kolay bir yoludur! Biyografi aracındaki bağlantınız, Instagram gönderilerinizden web sitenize trafik çekmede tüm farkı yaratır.
Instagram Alışveriş özelliğini aktif hale getirin
Instagram'da alışveriş artık küresel ve Instagram gönderilerinde ürün etiketleri oluşturmak her zamankinden daha kolay, böylece müşterileriniz satın alma yolculuklarını uygulama içinde tamamlayabiliyorlar. Bu özellik son zamanlarda Türkiye'de de aktif olarak kullanılmaya başlandı. Bu konuda ayrıntılı bilgiyi Facebook ve Instagram'ın web sitesinden öğrenebilirsiniz.
Bu özelliği kendiniz elde etmek için;
Bir Instagram işletme hesabına ihtiyacınız var
Instagram uygulamasının en son sürümünü kullanıyor olmalısınız
Instagram'ın satıcı sözleşmesi ve ticaret politikalarına uygun fiziksel ürünler satmalısınız .
İşletme profiliniz bir Facebook kataloğuna bağlı olmalı.
Instagram'da Alışveriş'i kurmanın tüm adımlarını öğrenmenizi tavsiye ediyorum.
Potansiyel müşterilerle Instagram'da etkileşim oluşturun
Takipçilerinizi organik bir şekilde büyütmek, ürünlerinizi Instagram'da satmanıza yardımcı olacak. Daha fazla organik takipçiye ulaşmanız ürünlerinizi düzenli olarak görüntüleyen potansiyel müşterilerin sayısını artırmanız anlamına geliyor.
Etkileşimi artırmak için takipçilerinizin ya da takipçi adaylarınızın neyi görmekten hoşlandıklarını ve akışlarında en son gönderinizi gördüklerinde kaydırmalarını yavaşlatacak gönderiler ve hikayeler paylaşmalısınız.
En çok etkileşim alan içeirklerini görmek için geçmiş gönderilerinizi inceleyin
Bu bilgileri kullanarak, takipçilerinizin en çok ne tür içeriklerden hoşlandıklarını belirleyebilirsiniz. Bu, takipçilerinizin etkileşime gireceği içerik üretme konusunda bir strateji oluşturmanıza ve ürünlerinizi Instagram'da satmanıza yardımcı olur.
Etkileşim için çekici görseller kullanın
Instagram'da iyi performans gösteren birkaç tür var.
Bunlar;
Kullanıcı tarafından oluşturulan içerik
Sahne arkası fotoğrafları
Kendin yap ve nasıl yapılır içeriği
Profesyonel çekim teknikleriyle oluşturulmuş resimler
Instagram etkileyicilerinden içerik
Motivasyon resimleri ve alıntılar
Yarışma ve hediye promosyonları
Mevsimsel veya trend görüntüler
Yüksek etkileşim elde etmek için gönderi anlamında aslında çok fazla seçenek var. Düşük kaliteli görüntülerin yüksek kaliteli çekimler kadar etkileşim sağlamayacağını unutmamak önemli. Hedef kitlenize neyin hitap ettiğini ve daha yüksek etkileşim almak için farklı görüntü stillerini deneyebilirsiniz.