Anasayfa

Sohbet

Üyelerimiz

İletişim


Subject İnformation
Author Arzu Replies 0
Share Views 29
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Instagram'da satış yapmak isteyenler neden başarısız oluyor?
#1
Instagram'da satış yapmak isteyenler neden başarısız oluyor?
  instagram butik açmak, instagram pazarlaması, instagram satış, instagram satış arttırma, instagram ürün satışı, instagramdan satış yapmak


Sosyal medyada ticarete başlamak ve Instagram'dan ürün satışı yapmak mı istiyorsunuz? Ya da e-ticaret siteniz var ve  Instagram'daki potansiyel hedef kitlenin dikkatini çekerek satışlarınızı artırmak mı istiyorsunuz?
Cevabınız evet ise bu yazıyı okumanızı öneriyorum.

Instagram'da satış yapmak, Instagram'dan ürün satarak para kazanmak isteyen birçok kişi var ve her gün Instagram üzerinden nasıl satış yapabileceklerini, nasıl kolay müşteri bulabileceklerini, hangi ürünlerin çok ilgi gördüğü gibi birçok konuda araştırıyorlar.

Instagram pazarlaması ve Instagram'dan satış ile ilgili yazmış olduğum blog içeriklerinin de son zamanlarda fazla okunması bunu doğrular nitelikte. Özellikle koronavirüs salgını ile birlikte birçok kişinin internetten para kazanmak için rotasını Instagram'a çevirdiğini söylemem yanlış olmayacak.


Instagram üzerinden bir şeyler satmak istiyorsanız ilk yapmanız gereken ne satmak istediğinizi belirlemek olmalı. Bunun için kafanızdaki ürünün satışını yapan başka Instagram sayfalarını mutlaka incelemelisiniz. Bu sayfalar sizin potansiyel rakipleriniz olduğu için satış ve pazarlama konusundaki adımlarınızı nasıl atacağınıza dair fikir sahibi olabilirsiniz. Sabırlı olursanız, planlı ve programlı bir şekilde hareket ederseniz siz de Instagram'dan satış ile para kazanabilirsiniz.

Instagram'da ürün satışı yapan, yapmaya çalışan birçok sayfa var. İçlerinde kurumsal hesaplar olduğu gibi küçük ve orta ölçekli işletmelerin yanı sıra bireysel satış sayfaları da bulunuyor. Anlayacağınız pazar büyük ancak rakipleriniz de oldukça fazla.

Instagram'da potansiyel müşterilerinizin dikkatini çekmek, sizden ürün satın almalarını sağlamak öyle hemen olacak bir şey değil. Böyle bir beklentiniz varsa hiç başlamayın daha iyi. Bunun gerçekleşmesi için biraz zamana ihtiyacınız olacak. Bu süre,  satacağınız ürüne olan talebe göre ortalama 6 ay -1 yıl olabilir. Ürünün ciddi talebi varsa, yeni bir ürünse, satış yapan çok fazla sayfa ve online satış kanalı yoksa, nadir bulunuyorsa bu sürede çok daha da kısa olabilir.


Muhtemelen siz ne yapacaksınız? Hadi sıkça yaşanan ve hüsranla sonuçlanan adımlar üzerinden gidelim...

Önce büyük hevesle Instagram satış sayfası oluşturmaya başlayacaksınız. Güzel bir kullanıcı adı, logo, ne sattığınıza dair bilgiler, nasıl sipariş vereceklerine dair açıklamalar falan filan...

Sonra satacağınız ürünlere ait görselleri hızla eklemeye başlayacaksınız. Ürün açıklama kısmını özensizce hazırlayacaksınız, birçok alakalı alakasız etiket kullanarak paylaşacaksınız. Gönderilerinizi beğenen, sayfanızı takip eden olmadığı için takipçi satın alacaksınız. Beğeni ve hikaye görüntülenme alacaksınız. "Gönderilerim keşfete de düşsün" diyerek keşfet konusunda da destek alacaksınız. Aldığınız takipçilerin % 99'u sizin ürünlerinizle ilgilenen, sizin gerçek müşterileriniz olmayacağı için satış yapamayacaksınız. Takipçileriniz hızla düşecek ve yeniden almaya yöneleceksiniz. Rakipleriniz satış yaparken, yeni müşteriler kazanırken siz hem para hem de zaman kaybederek yerinizde sayacaksınız. Dost acı söyler. Maalesef Instagram'dan satış yapmak isteyenlerin büyük heveslerle başladığı ve sonu hüsran olan girişimcilik macerası bu.

Peki, ne yapmalısınız?

Öncelikle sabırlı olmalısınız. Bugün sayfa açayım yarın satış yapayım diye bir şey söz konusu değil. Sabredeceksiniz.

Satacağınız ürünü iyi seçmelisiniz. Kolay tedarik edebilecek misiniz? Sürekli devamı var mı? Sizi kurtaracak satış rakamı ne? Kaç adet alacaksınız? Başka satanlar var mı? Kaç paraya satıyorlar?


Ürünü müşteri adaylarınızın ilgilenebileceği şekilde sunmalısınız. Ürün görselleri doğal olmalı. Gün ışığında çekim yapın. Farklı açılardan çekim yapın. Filtre kullanmayın. Fotoğraflarda ürünün gerçek rengini öne çıkarın. Kaliteli görseller yüksek etkileşim almak için çok önemli. Stok fotoğraf, stüdyo ortamında çekilmiş görseller artık demode olmaya başladı. Instagram kullanıcıları daha doğal, samimi bir şekilde çekilmiş görselleri önemsiyor.

Ürün açıklama metinlerine dikkat edin. Potansiyel hedef kitlenin dikkatini çekecek, çok uzun olmayan açıklama metinleri oluşturun. Etiket kullanımına dikkat edin. Hakkında milyonlarca, yüz binlerce gönderi olan etiketlerden kesinlikle uzak durun. Ürünlerinizin en çok etkileşim alacağı etiketleri analiz edin. Kullandığınız etiketleri her gönderinizde değiştirerek en çok etkileşim alanları analiz edebilirsiniz. Sürekli aynı etiketleri kullanmak spam algısı oluşturabilir.

Yeni açtığınız sayfanın hemen takipçisi olmayacağını aklınızdan çıkarmayın. Asla takipçi, beğeni, izlenme satın almayın. Düzenli olarak gönderi paylaşmaya devam edin. Bu arada hem Instagram hikayeler hem de Reels kullanmayı ihmal etmeyin. 1-2 ay bu şekilde ilerleyin. Ortalama 50-70 gönderiniz olduktan sonra ufak bütçeler ile hedef kitlenize yönelik reklam çalışmalarına başlayın.

Bu süreçte marka bilinirliğinizi artırmak adına online PR çalışmaları konusunda da destek alın. Instagram satış sayfanız, markanız için haber değeri taşıyan basın bültenlerinin medyaya servis edilmesi konusunda bir dijital PR uzmanı ya da servisi ile çalışın. Marka bilinirliği, medyada haber olmak potansiyel müşterilerin hakkınızda olumlu düşünmesi ve güven kazanmanız açısından son derece önemli bir husus.

Reklam çalışmaları konusunda ürünleriniz ile alakalı olabilecek birkaç Influencer ile çalışarak organik bir takipçi kitlesi edinebilirsiniz. İlk başlarda 2-3 farklı Influencer ile çalışabilirsiniz. Ürüm karşılığı gönderi paylaşımı yapan, yüksek ve etkileşimli bir takipçi kitlesine sahip kişiler mevcut. Biraz araştırarak bu kişilere ulaşabilirsiniz.

Sizin için sizden ürün satın alabilecek potansiyel kişiler, müşteri adayları önemli. Sayfanızın on binlerce takipçisi olması ve hiç ürün satmamak mı daha iyi yoksa 2000-3000 takipçili, etkileşimi iyi ve satış yapabildiğiniz bir kitleye sahip olmak mı? Öyle sayfalar görüyorum. Binlerce gönderi paylaşmış. Takipçi sayısı 500-600 bin ancak beğeni yok denecek kadar az. Yorum da yok. Sanıyorsunuz ki çatır çatır satış yapıyor. Yok öyle bir şey. Takipçisi yüksek her hesap kaliteli, satış yapabilen, etkileşimi yüksek anlamına gelmiyor. Bir sürü Instagram hilesi var. Rehavete kapılarak siz de Instagram servisleri olarak adlandırılan birtakım girişimlerden takipçi falan almayın.


Yukarıda belirttiğim yöntemleri uygularsanız zamanla satışlarınızın ve sizi takip edenlerin arttığını göreceksiniz. İstikrarlı olmak başarının kapısı açacaktır. Satacağınız ürünü Instagram'da pazarlarken size gerçekten müşteri kazandırmayacak yöntemlerden uzak durmanızı tavsiye ediyorum. Instagram pazarlaması öyle gözünüzde büyüttüğünüz gibi karmaşık ve çok zor bir şey değil. Araştırarak siz de işinize yarayabilecek harika kaynaklar bulabilirsiniz.
Cevapla




Konuyu Okuyanlar:
1 Ziyaretçi