Anasayfa

Sohbet

Üyelerimiz

İletişim


Subject İnformation
Author AzZe Replies 0
Share Views 22
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ARCANGELO CORELLİ (bestekâr)
#1
ARCANGELO CORELLİ (bestekâr)

İTALYAN  bestekâr, 1653 yılında Bologna, Fusignano'da doğdu. Ailesi, Fusignano'nun en eski zenginlerindendi. İçlerinde; kilise adamı, devlet adamı, matematikçi, doktor vardı ama, müzikçi yoktu.

Müzik nazariyesinin temel bilgilerini Faenza'da bir din adamından öğrendiği ve eğitimine Bologna'da devam ettiği bilinir. Keman çalmaya da o sıralarda başlamış olmalıdır. 13 yaşına geldiğinde aldığı müzik eğitimi metotlu yola girdi.
[Resim: corelli.jpg]
Öğretmenleri arasında, ilk Bologna okulunun kurucusu Ercole Gaibara'nın yetiştirdiği Bolognalı Giovanni Benvenuti ile Venedikli Leonardo Brugnoli bulunmaktadır.

"Accademia Filarmonica" kendisine kapılarını açtığı sırada 17  yaşına gelmişti. Bologna'da  1666-70  arası bulunduğu bilinir, fakat sonraki 5 yıl izine rastlanmaz. Bu boşluğu doldurmak için, seyahatler ve serüvenler uyduruldu ise de gerçek payı yok gibidir.

Bilinen çalışma merkezinin Roma oluşu ve 5-6 yıl sonra Roma sosyetesinde ön planda bir yer edindiğidir. Nitekim İsveç kraliçesi Kristina tarafından kabul edildi. Papa 8. Alexandre'ın yeğeni kardinal Pietro Ottoboni kendisini misafir etti.

Bundan sonra düzenli bir hayat sürdü. Zamanını besteler yaparak, bazen pek kalabalık orkestralar yöneterek (İsveç kraliçesinin sarayında 150  yaylı saz vardı) ve tablo koleksiyonlarını seyrederek geçirmeye başladı.

Arcangelo Corelli, 1713' de Roma'da vefat etti. Ünlü ve sevilen bir kişiydi. Roma Panteon'una gömüldü. Sayıca az, fakat tutarlılık ve sağlamlık bakımından örnek sayılan eserler verdi. Opera veya dinî müzik türüne geçmedi. Sadece çalgı müziği alanında eserler besteleyen belki de tek İtalyan bestekârdır.

Bütün eserleri 6 derlemede toplanmıştır  :  4' ü üçlü sonattır. 1. ve 3. kilise müziği, 2. ve 4. oda müziğidir. 5. derleme ünlü op. 5,  1700 yılında çıkan keman ve bas sonatlarını, op. 6 ise, vefatından sonra yayınlanan "concerto grosso"ları kapsar.

Bu 6 cilt, müzik tarihi bakımından büyük önem taşır. Klâsik çağ öncesi sonatların ve "concerto grosso"ların en kusursuz örneklerini yaptı. Kemanın ses bandını insan sesi sınırları içinde tutarak aşırı teknik cambazlıklara girmedi. Kendisinden sonra gelenler bu düzeni değiştirmeye kalkmadı. Klâsik keman okulunun kurucusu sayılır.
Cevapla




Konuyu Okuyanlar:
1 Ziyaretçi