Forum Sitesi

Tam Versiyon: SEO için En İyi Anahtar Kelime Araştırma Rehberi
Şu anda arşiv modunu görüntülemektesiniz. Tam versiyonu görüntülemek için buraya tıklayınız.
Mükemmel anahtar kelime araştırması, kullanıcılarınız ve müşterileriniz için önemli olan terimleri, cümleleri, soruları ve cevapları ortaya çıkarır. Anahtar kelimeleriniz ayrıca daha fazla sayfa görüntüleme alma, olası satışları yakalama veya ürün ve hizmet satma gibi işletme hedeflerini desteklemelidir.
Sitenize gerçekten daha nitelikli potansiyel müşteriler çekmek için, anahtar kelime araştırmasını nasıl yapacağınızı bilmeniz gerekir. Nasıl çalıştığı, neden önemli olduğu ve içerik oluşturmanıza nasıl yardımcı olabileceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için okumaya devam edin.

Anahtar Kelime Araştırması Nedir?

Anahtar kelime araştırması, işletmeniz ve müşterilerinizle alakalı olabilecek tüm olası arama sorgularını bulma sürecidir. Anahtar kelime araştırması, daha sonra anahtar kelime stratejinizi bilgilendirebilecek anahtar kelimeleri bulmayı, sıralamayı ve önceliklendirmeyi içerir.

Anahtar Kelime Araştırması SEO İçin Neden (Hala) Önemli?

Anahtar kelime araştırması size şu konularda yardımcı olur:
• Kitlenizi anlayın ve onlara ulaşın
• Sitenizde ele alınacak yeni alakalı konular bulun
• Nitelikli potansiyel müşteriler edinin
• Satışları artırın
• Reklam kampanyalarını iyileştirin, tıklamalar ve gösterimler alın
• Markanız hakkında farkındalık yaratın

Doğru anahtar kelimeler, web sitenizi kullanma veya web sitenizden satın alma olasılığı daha yüksek olan potansiyel kullanıcıları çekmeye yardımcı olabilir, bu nedenle bunları kullanmak önemlidir. Ancak, sayfanızdan çıkma olasılığı yüksek kullanıcıları çekebilecek "yanlış" anahtar kelimeler kullanmaktan kaçınmak da aynı derecede önemlidir. Anahtar kelime araştırması, her ikisini de keşfetmenize yardımcı olur.

Anahtar kelime araştırması, anahtar kelimelerinize öncelik vermenize de yardımcı olabilir. Küçük veya yeni bir siteniz varsa ve belirli bir arama terimindeki rekabetiniz Wikipedia ve Amazon gibi sitelerse, bu terim için sıralama uzun vadeli bir hedef veya daha düşük öncelikli olabilir. Aynı zamanda, kısa vadede daha ulaşılabilir diğer anahtar kelimeler üzerinde çalışın.

Anahtar Kelime Temalarını Anlama

Bazı pazarlamacılar, ilgili anahtar kelime gruplarına konu veya tema olarak atıfta bulunabilir. Bunlar genellikle, bir araştırmacının benzer bir ihtiyacı veya amacını işaret eden bireysel anahtar kelime gruplarıdır.
Bir araştırmacının belirli bir konuyu araştırırken (ve ararken) birkaç amacı olabileceğinden, anahtar kelime araştırmasını asla yalnızca bir anahtar kelime listesi derlemeye indirgememelisiniz.

Bunun yerine, benzer bir arama amacına giren karmaşık bir anahtar kelime grubu oluşturmak için anahtar kelime araştırmasını kullanmalısınız.
Tek bir konu veya tema, o konudaki tüm ihtiyaçlara cevap verebilecek bir içerik parçasına yol açabilir ve bu nedenle tek bir sayfa, tüm anahtar kelime grubu için “optimize edilir”.
Veya arama konusu, web sitenizin tüm bir bölümünün, kullanıcının amacına cevap vermeye ayrılmış birçok içerik parçasına sahip olmanız gerektiğini gösterecek kadar geniş olabilir.

Örneğin, "yumurta nasıl kızartılır" hakkında bir gönderi yazıyorsanız, tek bir makale bu "tema" etrafındaki tüm anahtar kelimeler için amacı tatmin edebilir, örneğin:
• yumurta nasıl kızartılır
• Güneşli tarafı yukarı yumurta nasıl pişirilir
• Orta boyda yumurta nasıl pişirilir
• Sandviç için yumurta nasıl kızartılır
• Mikrodalgada yumurta nasıl kızartılır
• Yumurta nasıl kolay kızartılır
• Sert bir yumurta nasıl kızartılır
• Orta ateşte yumurta nasıl kızartılır
• Güneşli tarafı yukarı bakacak şekilde yumurta nasıl kızartılır
• Yağ ile yumurta nasıl kızartılır
• Yağsız yumurta nasıl kızartılır

Anahtar kelime grubunuz "Roma İmparatorluğu'nun gerileyişine ve çöküşüne ne sebep oldu" gibi daha karmaşık bir konuyu kapsıyorsa, bu tema etrafındaki tüm olası arama amacı tek bir içerik parçasıyla tatmin edilmeyecektir. Kullanıcının sorularını tam olarak karşılamak için muhtemelen çok daha büyük bir içerik gövdesi gerektirirler.

Anahtar Kelime/Sorgu Trendleri

Bazı SEO uzmanları, sesli arama nedeniyle gelecekte tek tek “baş” anahtar kelimelerin o kadar önemli olmayacağını iddia edebilir. Sesli arama, kullanıcıların uzun, doğal dilde arama sorguları oluşturmasına olanak tanır.

Ancak bu, daha kısa "kafa" anahtar kelimelerin anahtar kelime araştırmanızın başlangıcını veya temelini oluşturamayacağı anlamına gelmez. Sesli arama sonuçları için ayrı bir veri tabanı olmadığından, basit bir baş terim, birçok uzun kuyruklu anahtar kelime olasılığı üretebilir.
Örneğin Google, yazılı bir sorguda olduğu gibi, bir sesli sorgu için temelde aynı sonuçları döndürür. Bu uzun kuyruklu sorguların çoğu için Google, temel terimleri ayrıştırır ve sonuçları döndürür.

Örnek olarak, "Ok Google, düz tabanlı bir kişi için en iyi koşu ayakkabısı hangisidir?" diye arama yapalım. Google arama sonuçlarına bakıldığında, Google'ın bu sorgu için "en iyi koşu ayakkabısı düz tabanlığı" için verdiği sonuç kümesiyle neredeyse aynı sonuç kümesini döndürdüğünü görmek kolaydır.
eline saglık guzel yazı olmuş.